Doelstelling 2 |
Digitale dienstverlening zodat inwoners en ondernemers 24/7 zaken met ons kunnen doen. |
Effectindicatoren
Realisatie | Raming | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Doel | Omschrijving | Bron | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | |
2 | Gebruik E-formulieren | Productenoverzicht digitalisering (e-formulieren) | 7.101 | 7.270 | 9.368 | 9.000 | 12.500 |
Betrokkenheid verbonden partijen
Wat gaan we daarvoor doen?
- We pakken digitaliseringsvraagstukken vraaggestuurd op, dat wil zeggen naar behoefte van de klant, zowel binnen als buiten de organisatie.
- Om de digitale vaardigheden van onze inwoners te vergroten, gaan we trainingen (laten) verzorgen. Daarvoor maken we gebruik van het materiaal en de ervaring die de (door het Rijk ingestelde) Stichting Digisterker beschikbaar stelt. Zo zorgen we ervoor dat inwoners meer zelf via internet kunnen regelen en onze digitale dienstverlening nog breder toegankelijk wordt.
- In 2018 is de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) van toepassing geworden. Om uitvoering te kunnen geven aan de noodzakelijke maatregelen is een (wettelijke verplichte) functionaris gegevensbescherming benoemd. Deze gaat voortvarend aan de slag en ziet erop toe dat de privacy van inwoners bij het verstrekken en opvragen van gegevens wordt beschermd.
Prestatie-indicatoren
Doel | Omschrijving | |
---|---|---|
2 | Alle meest gevraagde producten voor burgers en ondernemers zijn digitaal beschikbaar, 24/7. | |
2 | Inventarisatie van werkprocessen van de meest gevraagde producten die zich voor verdere automatisering lenen, opdat prioritering kan plaatsvinden in het investeren in koppeling van de e-formulieren aan de achterliggende systemen. |