Begroting 2019

Betrokken bij de samenleving

Doelstelling 1: Goede kwaliteit van en toegankelijkheid tot gemeentelijke informatie, diensten en producten

Doelstelling 1

Goede kwaliteit van en toegankelijkheid tot gemeentelijke informatie, diensten en producten.

Effectindicatoren

Realisatie

Raming

Doel

Omschrijving

Bron

2015

2016

2017

2018

2019

1

Cijfer waarmee inwoners de algehele gemeentelijke dienstverlening waarderen

Monitor Sociale Kracht

X

7,0

7,1

7,5

7,5

1

Cijfer waarmee inwoners de digitale dienstverlening waarderen

Monitor Sociale Kracht

X

X

7,3

6,5

7,5

Betrokkenheid verbonden partijen

Wat gaan we daarvoor doen?

  • We gaan verder met de ontwikkeling van excellente dienstverlening en bijbehorende instrumenten of werkwijzen.
  • We monitoren de kwaliteit van de gemeentelijke website doorlopend. We toetsen de inhoud per onderwerp aan vooraf vastgestelde kwaliteitseisen en aan de actuele toegankelijkheidseisen. Waar nodig brengen we verbeteringen aan.

Prestatie-indicatoren

DoelOmschrijving

1

Bij minimaal 80% van de veelgevraagde producten is de informatie beschikbaar in een tekst op niveau B1, dat wil zeggen in eenvoudig Nederlands.