Begroting 2019

Goede bereikbaarheid

Doelstelling 2: Een weginfrastructuur met bijhorende voorzieningen die voorziet in de behoefte van gebruikers

Doelstelling 2

Een weginfrastructuur met bijhorende voorzieningen die voorziet in de behoefte van gebruikers.

Effectindicatoren

Realisatie

Raming

Doel

Omschrijving

Bron

2015

2016

2017

2018

2019

2

% Inwoners dat vindt dat in de eigen buurt straten, paden en stoepen goed begaanbaar zijn

Monitor Sociale Kracht

X

79%

79%

79%

79%

2

% Asfaltwegen dat aan de beeldkwaliteitsnorm voldoet*

Afdeling BOR

80%

80%

80%

80%

80%

2

% Klinkerbestrating dat aan de beeldkwaliteitsnorm voldoet*

Afdeling BOR

80%

80%

80%

80%

80%

*Deze indicator is niet tot op de procent nauwkeurig te bepalen, omdat schades vaak slechts een deel (bijvoorbeeld de rand) van een wegvak betreffen in plaats van het volledige wegdek. De genoemde realisatiecijfers zijn daarom per definitie een schatting, gebaseerd op in- en externe inspectiegegevens.

Betrokkenheid verbonden partijen

U10
De gemeenten Bunnik, De Bilt, Houten, IJsselstein, Nieuwegein, Stichtse Vecht, Utrecht, Utrechtse Heuvelrug, Vianen, Wijk bij Duurstede, Woerden en Zeist vormen op dit moment de U10-gemeenten.
De U10-gemeenten willen de goede perspectieven van de regio Utrecht als ontmoetingsplek voor gezond stedelijk leven koesteren, versterken en benutten.
Zij werken daarom op vrijwillige basis samen in U10-verband door gemeenschappelijke onderwerpen en belangen te verkennen en op basis hiervan gemeenschappelijke ambities te formuleren en activiteiten te ondernemen.

Wat gaan we daarvoor doen?

  • Uitvoeren van klein en groot onderhoud en reconstructies aan wegverhardingen en civieltechnische kunstwerken.
  • Uitvoeren van levensduur verlengend onderhoud aan asfalt door middel van oppervlaktebehandelingen en toepassing van innovatieve technieken en materialen.
  • Uitvoeren van onderhoud en/of vervanging van verkeersregelinstallaties.
  • Wij gebruiken bestratingsmaterialen die voor minimaal 15% gerecycled zijn.
  • Bij asfaltwegen bestaat minimaal 60% van de onderlaag en 30% van de tussenlaag uit gerecycled materiaal.
  • Het gebruik van duurzame auto's stimuleren en acties uit het nieuwe beleidskader voor oplaadpunten uitvoeren.

Prestatie-indicatoren